top of page
  • תמונת הסופר/תNoam Rapaport

באנדל רוק - מקבץ כתבות רוק נדירות מן העבר 16

עודכן: 24 באוק׳ 2023



ברוכים הבאים לבאנדל 16 ומעניין של כתבות רוק נדירות מהסיקסטיז והסבנטיז, אותן ליקטתי, ערכתי, תרגמתי וחיברתי בהן את הנתונים. פה תמצאו פרטי מידע מיוחדים ביותר שרוב הסיכויים שלא הכרתם. אז בואו נצא לדרך... קריאה מהנה.


בשנת 1967 היה זה תורו של ג'ימי הנדריקס להשתתף בפינת 'בליינד דייט' של המלודי מייקר. בפינה זו הושמעו לאמנים ידועים שירים חדשים מבלי להסגיר את שמות המבצעים.


הנדריקס הביע את דעתו על שירים של להקת "קרים" (STRANGE BREW), הסמול פייסס (HERE COMES THE NICE), בילי פיורי (LOVING YOU), הצבים (SHE'D RATHER BE WITH ME), סיליה בלאק, הצמד דייויד ויהונתן וגם על השיר LET'S LIVE FOR TODAY של להקת שורשי העשב. כך הוא אמר על האחרונים: "שה לה לה? אלו הם הסמול פייסס שוב? איפה שמעתי את הקול הזה בעבר? זה דומה למיק ג'אגר. אם כן, אני חושש שהם איבדו את הגרוב שלהם והפכו להישמע מזוייפים. מי אלו? שורשי העשב? אוף, תעיפו ממני את השיר הזה. היכן בדיוק נטוע הדשא הזה? יש בשיר הזה צליל מתוק מדי של סוכריה".



השנה היא 1969 וללהקת הרולינג סטונס יש גיטריסט חדש ושמו מיק טיילור. מיק, שהחליף את בריאן ג'ונס שפוטר, ניאות להשתתף במשאל שערך מלודי מייקר בפינה ושמה 'בליינד דייט'. בפינה זו הושמעו לטיילור שירים, מבלי לגלות לו את זהות המבצע שלהם. הנה תשובותיו:


על השיר NEED YOUR LOVE SO BAD של פליטווד מאק: "ברור שזה פליטווד מאק. זה שיר יפהפה. פיטר הוא גיטריסט נפלא וגם זמר נהדר. אבל אני לא חושב שהוא יוצא במיטבו בהקלטה הזו. גם הכינורות בשיר הזה מתקתקים מדי. 'אלבטרוס' היה הדבר הטוב ביותר שהלהקה הזו עשתה עד כה".


על ROCK ME WOMAN של ממפיס סלים: "אני לא רוצה להקשיב יותר לזה. זה ממפיס סלים שעושה את הקטע הרגיל שלו. זה טוב למי שאוהב את ממפיס סלים".


על A SALTY DOG של פרוקול הארום: "אי אפשר לטעות פה. זו להקת פרוקול הארום. זה השיר החדש שלהם ? יש להם תמיד את מהלך האקורדים שמושפע מבאך. זה שיר טוב בהרבה מהקודם שלהם, SHINE ON BRIGHTLY. זה סוג המוסיקה שאני ממש אוהב. נראה כי רבים יתייגו את זה כמוסיקת פופ. השיר הזה טוב מדי מכדי שיהפוך ללהיט. הלהקה הזו לא מתאימה לקהל הרחב כי אין בה אלמנט מסחרי. זה השיר הטוב ביותר שהשמעתם לי עד כה. הופעתי לצד הלהקה הזו, כשניגנתי בארה"ב עם ג'ון מאייאל. הקהל האמריקאי קיבל אותם באהבה רבה יותר מהקהל פה באנגליה".


על 'היי ג'ו' בביצוע וילסון פיקט: "ציפיתי שארית'ה פרנקלין תיכנס בכל רגע בהקלטה הזו. אין לי מושג מי זה. להקת הליווי נחמדה. הנגנים בה הם כנראה אלו שעובדים גם עם ארית'ה. זו גירסה טובה שאני שומע פה אצלכם, אך היא לא תהפוך ללהיט כי השיר הזה כבר קיבל המון גירסאות עד כה. אני עדיין הכי אוהב את הגירסה של הנדריקס".


בשנת 1966 היה זה רינגו סטאר שהתייצב לפינת בליינד דייט. הנה תגובותיו:


על השיר BLUE RIVER של אלביס פרסלי: "זה אלביס - או ג'רי מרסדן? אין לי הרבה מה להגיד על השיר הזה. זה לא באוסף השירים האהובים עליי עכשיו. לא הייתי קונה את זה. זה לא בשבילי. תורידו את זה מהפטיפון".


על SET YOU FREE THIS TIME של להקת הבירדס: "אלו הם הבירדס - תודה לאל! שמעתי את זה אתמול. זו להקה שלא יכולה לשגות, מבחינתי. שיר נהדר. אני אוהב את הקולות. הייתי בטוח שהבירדס יצליחו פה באנגליה יותר ממה שקרה בפועל. תמסרו ממני ד"ש לדרק טיילור" (שעבד עם הביטלס ועבר, בגלל ריב עם בריאן אפשטיין, לייחצן את הבירדס - נ.ר)


בשנת 1967 היה זה תורו של גארי ברוקר, הזמר-פסנתרן של פרוקול הארום, להתפרסם בפינת "בליינד דייט" - הפינה בה השמיעו לו שירים חדשים לגמרי והוא היה צריך להגיב עליהם מבלי לדעת את זהות המבצעים אותם.


על השיר WAY BACK IN THE 1960S של להקת INCREDIBLE STRING BAND: "האם זה טום ראש? אני שומע פה מילות מחאה. אני אוהב את סוף השיר. זה נבנה טוב. אני לא חושב שזה יהיה להיט. עולם הפופ לא פתוח דיו כדי לתת צ'אנס לשיר שכזה. הם לא יקבלו יותר השמעות משיר של ג'ואן באאז".


על השיר ALTERNATE TITLE של להקת המאנקיז: "אלו הם המאנקיז. אין לי ספק בזה. אני לא בטוח לגבי השיר הזה. למשל, קטע הדיבור בו אינו ברור לי. לא יודע אם זו בדיחה או לא. זה יכול להיות השיר הכי גרוע שלהם עד כה מבחינה מסחרית. אהבתי את הדברים המוקדמים שלהם. בשיר הזה יש צלילים מוזרים שאינם משרתים את המטרה. כשהביטלס משתמשים בצלילים מוזרים - זה למטרה ברורה. אצל המאנקיז זה סתם".

על השיר HERE WE GO AGAIN של ריי צ'ארלס: "זה ריי צ'ארלס הישן והטוב, אבל הוא יכל להסתדר גם בלי הליווי הווקאלי הנשי. זה השיר הנדוש ביותר שלו עד כה. אין פה שירה או פסנתר ראויים לציון, אבל צליל האורגן נחמד".


על השיר SAN FRANCISCO של סקוט מקנזי: "זה שיר שנשמע לי על ההיפיז של החוף המערבי. אבל המוזיקה לא ממש נותנת לך רעיון למה שבאמת קורה שם, נכון?".


על השיר SEE EMILY PLAY של להקת פינק פלויד: "זו להקת פינק פלויד ואני יכול מיד לזהות את הלהקה לפי צליל האורגן הנוראי שלה. זה שיר טוב בהרבה מ'ארנולד ליין'. יש להם צליל ייחודי. אבל מה לעזאזל פירוש המושג 'תקליטון פסיכדלי'? האם זה קשור לצליל המוזר שבו? גם הביטלס משתמשים בצלילים מוזרים אבל לא הייתי קורא להם פסיכדליים, כי הם מעל זה".


אמנים מפרגנים?! בחלום הלילה בצאת הכוכבים!


הנה אסופה של כמה תגובות קשות משנת 1967:


אלן בלייקלי מהטרמלוס על 'שדות תות לנצח' של הביטלס: 'השיר הזה לא אומר לי כלום. אני מעדיף את השיר השני שלהם שהשמעתם לי, על פני ליין"


הזמרת לולו על 'בואו נלך לסאן פרנסיסקו' של אנשי העציצים: "הו לא! מאז שהביץ' בויז עשו את GOOD VIBRATIONS אני שומעת אלפי חיקויים זולים. תורידו מיד את השיר הזה ממני. אני לא מסוגלת להקשיב לו".


הסופר פיטר מאריי על 'בהיר יותר מחיוורון' של פרוקול הארום: "לא נראה לי שהשיר הזה יהיה להיט. הוא שלילי מדי. לא שיר רע אבל שלילי".


הזמר טוני בנט על השיר 'קארי אן' של ההוליס: "תורידו את זה מיד ! זה מזכיר לי מישהו שאומר: 'אם אתם רוצים לעשות להיט - תעשו זאת כך'. ובכן, לא בשבילי".


אלן פרייס (לשעבר קלידן האנימלס) על I CAN HEAR THE GRASS GROW של להקת THE MOVE: "הם מנסים יותר מדי להישמע כמו ההוליס. וגם כמו הביטלס. חוץ מזה, על מה המילים מדברות פה, לעזאזל?".


הזמר סקוט ווקר על PUPPET ON A STRING של סאנדי שו: "זה נורא! זה מביך! זה השיר שהולך לתחרות האירוויזיון? הוא יפסיד על בטוח. הגרמנים בטח יאהבו אותו. תורידו את הדבר הרע הזה מהפטיפון!" (ספוילר - השיר יזכה במקום הראשון באירוויזיון...)


באוקטובר 1969 התייצבה הזמרת פי.פי ארנולד לפינת "בליינד דייט", בה הושמעו לה שירים חדשים מבלי שתדע במי מדובר. אז מה היא חשבה על קינג קרימזון?


על השיר IN THE COURT OF THE CRIMSON KING היא הגיבה: "האם זה מלוטרון? זה נשמע כזה. אני אוהבת את זה. שירה טובה והפקה טובה. האם אלו המודי בלוז? אההה.. זה קינג קרימזון? שמעתי עליהם. לא יודעת אם זה יהיה להיט אבל זה ממש נחמד. הם מזכירים לי את להקת הנייס".


באוגוסט 1970 היה זה תורו של הגיטריט האירי, רורי גאלאגהר, לקבל מהמלודי מייקר צלילים חדשים להקשבה ולהגיב להם, מבלי לדעת במי מדובר. הנה דעתו על מה ששמע:


על השיר VEHICLE, של להקת IDES OF MARCH: "שמעתי את זה כבר כמה פעמים ברדיו. זה לא נשמע כדם, יזע ודמעות. האם זו להקה בריטית שמחקה אותם? בטוח ששמעתי את זה לא מזמן. זה שיר נחמד לרקוד איתו. זה שיר מושלם להקשבת אחר הצהריים. יש פה קצב טוב אבל זה לא ממש נוגע בי".


על השיר IN THE TIME OF OUR LIVES של להקת פרפר הברזל: "נשמע כאילו הגיטרה עושה פה קולות של חיות. לא, זה לא שיר בשבילי. הגיטרה יצירתית אבל הקול ששר הוא מהסוג שאני ממש לא אוהב. גם צליל הבס לא טוב בשבילי. אולי זו להקת פרפר הברזל? אה, כן? הנה פגעתי!"


על השיר HAPPY BIRTHDAY GIRK של להקת השווים: "אלו הם השווים, נכון? עשר השניות הראשונות היו טובות ונשמעו כמו הסטונס המוקדמים. אבל אז נכנסו הקולות וזה נשמע שגרתי. אבל זה הצליל שהשווים עשו לעצמם".


על השיר WAITING ON THE SHORES OF NOWHERE של הלן שפירו: "זה שיר עם הפקה בריטית. אני לא אוהב את זה. זה נשמע כמו הלן שפירו אבל אני לא בטוח. הקול של הזמרת טוב אבל השיר יכל להיות טוב יותר. ברור שכתבו את זה במטרה ליצור להיט, ויש בו תחושה שלא טובה לי. הליווי של הזמרת פה חסר תחושה. זה ליווי מחושב מדי".


באוקטובר 1971 ניאות האורגניסט קית' אמרסון להיכנס למשחק 'בליינד דייט' של המלודי מייקר. במשחק זה השמיעו לו שירים מבלי לספר לו מי המבצעים, והוא העניק ביקורת לפי הקשבה בלבד. הנה מה שהיה לו להגיד על:


1. הבירדס - GLORY GLORY: "אני לא מצליח לזהות את הזמר. אני מנחש שאלה הבירדס. הפסנתר בפתיחה נשמע לי כמו בשיר של ג'ו קוקר. אני אוהב את הפסנתר הזה. אבל סולו הגיטרה לא מתרומם למעלה. נראה שהלהקה הזו נמצאת בטריפ של ישו. זה מוזר כי לא ראיתי עד כה מלא פריקים של ישו בארה"ב. נראה כאילו ממסחרים פה את ישו. הייתה לנו הופעה אחת בה עלה מישהו לבמה והתחיל להטיף בזכות ישו. זה היה רגע מביך מאד. האיש אמר דברים כמו: 'כשאתם מקשיבים לאמרסון, לייק ופאלמר - תזכרו שהוא מביט בכם מלמעלה'...".


2. קיף הארטלי - YOU CAN'T TAKE IT WITH YOU: "זה נשמע לי כמו קטע של האורגניסט ג'ימי סמית. האם זו להקת שיקגו? זה שיר טוב. אני אוהב את התיפוף האינטליגנטי פה. הוא לא מפריע למי שמנגן סולו. ויש פה סולו טרמובון נהדר. אני מנחש שזו להקה מארה"ב כי באנגליה לא עושים דברים כאלה (הארטלי ולהקתו באו מאנגליה - נ.ר). העיבודים מזכירים מאד את להקת שיקגו. מי זה? לא יאמן! לא הייתי מנחש שזה בא מאנגליה. וזה הוקלט במועדון המארקי?! וואו!!".


3. אוליביה ניוטון ג'ון - BANKS OF THE OHIO: "זה שיר צפוי מאד. מבחינת מילים ומוסיקה. לא צריך להקשיב לשיר הזה עד סופו כי זה ברור כיצד הוא יסתיים. יש פה קול בס ששר טוב מאד אבל מי זו החתיכה הזו ששרה איתו? מי זו?! אני לא מאמין! היא ממש השתנתה! זה ממש מבאס לשמוע אותה פה ככה. כי אני יודע שהיא ממש יודעת לשיר. האם ברוס וולש הפיק לה את זה? (ברוס וולש, מלהקת הצלליות, היה בעלה של אוליביה - נ.ר). זה שיר ממש לא טוב".


אמרסון נתן ביקורות גם על שירים של להקות STEELEYE SPAN ו- SEATRAIN.


במרץ 1970 היה זה תורו של רוג'ר דאלטרי, הזמר של להקת המי, להתייצב במשרדי עיתון מלודי מייקר ולהשתתף בפינת "בליינד דייט" הקבועה, בה הושמעו לאמן התורן שירים חדשים מבלי לגלות לו במי מדובר ואז לקבל תגובה מיידית. הנה מה שהיה לו להגיד על מה שהושמע לו:


על הביצוע של ארית'ה פרנקלין ל'לט איט בי': "זה יכול להיות רק מישהו אחד ששר כך. אבל זה לא טוב יותר ממה שהביטלס עשו. זו ארית'ה פרנקלין. היא הקליטה לאחרונה דברים טובים יותר מזה. וסולו הסקסופון טנור רק גורע כאן. זה בהחלט לא יצליח כתקליטון".


על השיר ALL RIGHT NOW של להקת FREE: "לזמר פה יש קול טוב אבל השיר עצמו נשמע לי חסר משמעות. נשמע כמשהו שיתאים לצד ב' של תקליטון. אין לי מושג מי שר את זה. אולי אלו פליטווד מאק? השיר הזה ממש לא מעניין אותי".


על KENTUCKY RAIN של אלביס פרסלי היה לו את זה להגיב: "זה נורא! זה פרסלי, נכון? חשבתי שהוא חזר לעצמו והנה הוא מוציא דברים כמו זה.אבל זה יכול להיות להיט. אם אלביס יקליט אלבום רוק'נ'רול במקצב פ'אנקי, אני בטח אקנה את זה".


כשהושמע לו השיר 'מיסיסיפי קווין' של להקת MOUNTAIN הוא אמר: "זה נחמד. זה נשמע כמו אלבום הבלוז החשמלי של האולין וולף. זו להקה טובה שאתם משמיעים לי פה. יש לה צליל מלוכלך. זה יכל להיות מוקלט בסאונד טוב יותר. האולין וולף משתמש באותו סאונד. עדיין, אני אוהב את זה".


על השיר CARRY ON של קרוסבי, סטילס, נאש ויאנג: "ברור לי במי מדובר פה. זה אדיר. זה שיפור אדיר מהאלבום הקודם. זו להקת סופרגרופ אמיתית. אתם תתנו לי את האלבום הזה בבקשה? אני מוכן לתת לכם בתמורה את אלבום ההופעה החיה שלנו".


הנה עוד כמה תגובות של מוסיקאים שהשתתפו בשעשועון זה של המלודי מייקר בשנת 1966:


אריק ברדן (מלהקת האנימלס) על השיר WE CAN WORK IT OUT של הביטלס: "המילים בשיר הזה הן בסדר אך חסרה לי פה אווירה של רוק'נ'רול טוב".


סטיב וינווד על THESE BOOTS ARE MADE FOR WALKING של ננסי סינטרה: "זה נשמע כמו להקת סקיפל. אני מניח שזה בא מארה"ב. זה שיר ממש רע. הוא נוראי. שומעים את צלילי הקונטרבס היורדים? זה ממש נשמע לי כמו מוסיקת סקיפל. הזמרת והלהקה שמאחוריה נוראיים. נראה לי שהם מנסים בכוונה להישמע רע. מי אלה? הבת של ?! אם כך, כנראה פרנק האבא מנגן את הבס הזה".


רג' פרסלי (הסולן של הטרוגס) על PAPERBACK WRITER של הביטלס: "עוד לא שמעתי את השיר הזה. נשמע לי כמו הביטלס וזה ממש טוב. הביטלס תמיד מנסים דברים חדשים וזה מצויין. השיר טוב מאד אם כי לא הבנתי את כל המילים שבו ממה ששמעתי עכשיו".


כריס פארלו על 'צוללת צהובה' של הביטלס: "זה שיר ממש חמוד. נשמע כמו החבורה הקומית, THE GOONS. מה?! זה הביטלס?! הממתם אותי פה!".


רוני ליין, הבסיסט של להקת SMALL FACES, על השיר I'M A BOY של המי: "פיספסתי את הפתיחה. אפשר להשמיע לי את זה שוב? זה להקת המי, נכון? זיהיתי את הצליל. זה שיר נהדר אם כי לא מסחרי כמו הקודמים שלהם".


כשמאגי בל, סולנית להקת STONE THE CROWS, נתבקשה בשנת 1970 להגיב, בהקשבה עיוורת של המלודי מייקר, לתקליטון של להקת הסטוג'ס (עם השיר DOWN ON THE STREET), היא מיהרה להגיב ודבריה פורסמו בעיתון:


"הו לא! שמעתי את הקול הזה בעבר. אלו הם הסטוג'ס הנוראים. הופענו איתם בארה"ב והם היו נוראיים. הזמר שלהם (איגי פופ - נ.ר) אבסורדי והוא מקלל כל הזמן את הקהל ואז קופץ לתוכו. דברים מהסוג הזה מעצבנים אותי. אני וחבריי ללהקה עובדים ממש קשה ולקבל להקה שכזו לצידנו זה עלבון. אני שונאת את זה. חומר מזעזע".


במרץ 1970 היה זה תורו של האורגניסט הבריטי, בריאן אוגר, להגיב על צלילים חדשים בפינת "בליינד דייט" של המלודי מייקר. הנה מה שהוא אמר על השיר FRIDAY THE 13TH של להקת ATOMIC ROOSTER:


"זה נשמע לי כמו להקת פאמילי. אני לא יודע מי אלו. האורגן שלהם לא נשמע מספיק חזק במיקס. הסולו של הקלידן לא נשמע היטב. זה נשמע כלהקה בריטית. הריף הבסיסי של השיר הזה נשמע לי דומה לדברים רבים ששמעתי בעבר. בסך הכל יש פה מבנה טוב וביצוע טוב. הריף נשמע לי דומה מדי למשהו של להקת CREAM".


פינק פלויד בבליינד דייט?! כן כן! בזמנים ההם היה טור קבוע בעיתון מלודי מייקר שנקרא "בליינד דייט", בו היו נותנים מדי שבוע לאמן זה או אחר להקשיב לשירים חדשים, מבלי לדעת מי מבצע אותם. אז הוא היה צריך להביע את דעתו. גם שלושה חברים מלהקת פינק פלויד נענו לאתגר, בזמנים שונים. להלן תגובותיהם.


הראשון הוא סיד בארט מיולי 1967:


1. להקת ART עם השיר FOR WHAT IT'S WORTH: "זה טוב. אני לא מזהה את זה ואין לי מושג מי שר את זה אך יש לזה דרייב. אני אוהב את כלי הנגינה פה. אני מניח שזה משהו שבא מאמריקה".


2. ג'ים ריבס עם השיר TRYING TO FORGET: "שיר מאד מיוחד. אני חושב שאפילו תופפתי עם רגלי על הרצפה לפי הקצב. אין לי מושג מי זה. אני לא חושב שזה יהיה להיט. זה שיר שיישמע טוב יותר על אריך נגן מאשר על תקליטון".


3. בארי פאנטוני עם השער NOTHING TODAY: "אני מאד שלילי לגבי זה. החלק האמצעי הג'אזי היה נחמד. חוץ מקטע הסקסופון אני מוצא את השיר רע מאד. זה נראה כאילו הוא שר על מישהו שמנשק רגליים של מישהי. אני לא רוצה לשמוע את זה שוב. אולי צריכים להשמיע את זה במהירות 78 מהירויות לדקה ואז המצב ישתפר".


4. אלכס הארווי עם השיר THE SUNDAY SONG: "נשמע נחמד מאד. הרבה תופים יש כאן. אך אני לא שומע פה להיט".


5. טום ג'ונס עם השיר I'LL NEVER FALL IN LOVE AGAIN: "זה מסוג השירים שצריך לנגן במהירות איטית יותר מהמהירות הטבעית. או אולי לנגן אותו אחורנית. או אולי במהופך. זה סאנדי מקפירסון. כולם יודעים מי זה. זה לא יהיה להיט כי זה רגשי מדי. זה וודאי יימכר טוב אך אני לא אקנה עותק מזה".


6. להקת BLUES MAGOOS עם השיר ONE BY ONE: "יש לזה מסר אך זה לא ממש מתקדם. אין לי מושג מי זה. אולי להקת הבירדס, אמהות ההמצאה או להקת THE FUGS. תקליט נחמד פה".


7. אוליבר נלסון עם השיר DROWNING IN MY OWN DESPAIR: "זה שיר משוגע. לי זה נשמע כמו להקת FOUR TOPS. אבל זה כנראה לא הם".


8. וינס היל עם השיר WHEN THE WORLD IS READY: "תעיף את זה ממני. זה וינס היל. לא הבנתי כלל את משמעות המילים. זה שיר לא משכנע".


9. דייויד בואי עם השיר LOVE YOU TILL TUESDAY : "זה שיר שהוא בדיחה. בדיחות הן דבר טוב. כולם אוהבים בדיחות. פינק פלויד אוהבים בדיחות. אני חושב שאנשים יאהבו את העובדה שהזמר שר פה על יום שני כשבכלל מדובר על יום שלישי. זה שיר עליז אך רגליי לא רקדו פה לפי הקצב".


השני שנרתם למשימה היה רוג'ר ווטרס בינואר 1970:


1. להקת CANNED HEAT עם השיר LET'S WORK TOGETHER: "יש לזה נגינת גיטרת סלייד טובה. זה נשמע לי קצת כמו LEADBELLY. אני יודע שזו להקת CANNED HEAT כי ראיתי את הלייבל כשניסינו מקודם לחבר את הפטיפון. אך אני מודה שלא הייתי מגלה זאת לבד. אני אוהב את הסוג הזה של הבלוז. אך אני מרגיש שזה כבר נעשה טוב יותר בעבר".


2. להקת THE RASCALS עם השיר HOLD ON: "כשאני שומע שירים כמו זה ולא מכיר את הלהקה, אני מיד מתחיל לחשוב אם הם קבוצה של לבנים, שחורים או אפורים. יש פה את סגנון הפסנתר של ריי צ'ארלס. ההפקה נשמעת כמו דלייני ובוני. באופן כללי זה לא סוג המוסיקה שאני אוהב".


3. להקת FLAMING YOUTH עם השיר GUIDE ME ORION: "אלוהים אדירים! מה זה הדבר המגוחך הזה. אני לא אוהב את הקולות ההרמוניים או את השירה. קשה לי להאמין שהמילים נכתבו ברצינות".


4. להקת NEW YORK ROCK AND ROLL ENSEMBLE עם השיר I'M TOO BUSY: "האם זה מנוגן במהירות הנכונה? בכלל, נראה לי שהם גנבו את תפקיד הבס מ- RIGHTOUS BROTHERS. המילים נשמעות כמו משהו שפיט טאונסנד כתב כשהיה בן ארבע".


5. להקת THE ART MOVEMENT עם השיר FOR AS LONG AS YOU NEED ME: "אין לי מושג מי זה. זה נשמע כמו משהו שנרקח על ידי טובי האנשים במוסיקה. הכל עורבב יחדיו ומה קיבלנו? זבל".


6. קני קלארק / פראנסי בולאנד ביג באנד עם השיר SATISFACTION: "הקטע הזה נשמע מאד בסגנון של דיוק אלינגטון. אני אוהב את הסגנון הזה אם כי אין לי ממש מה לומר עליו".


7. סיד בארט עם השיר TERRAPIN: "זה שיר שלא אני הפקתי כי לא היה לזה צורך בהפקה. זה השיר שמגמד את כל שאר השירים שהשמעת לי עד כה. השיר הזה של בארט יפהפה. אל תפסיק להשמיע את זה.אני רוצה להקשיב לזה עד הסוף. למעשה, כל השירים בתקליט שלו ממש טובים. חלק מהם אפילו יותר מזה. סיד הוא גאון".


8. להקת בלאק סאבאת' עם השיר EVIL WOMAN: "השיר הזה מתחיל טוב ואז אתה מבין מיד שאחרי ההתחלה הזו אין כלום".


דייויד גילמור התייצב למשימה בנובמבר 1970:


1. להקת DEEP FEELING עם השיר DO YOU WANNA DANCE: "אין לי מושג מי זה. השיר עצמו לא מדבר אליי אך יש שם כלי נגינה מוזר שמעניין אותי. נשמע כמו סינטיסייזר מוג.


2. להקת TIN NA NOG עם השיר I'M HAPPY TO BE: "האם אתה יכול להפסיק את זה מיד בבקשה? אני בוודאי אעליב מישהו אם אגיד שזה נשמע כמו להקת THE NEW SEEKERS. אני לא אוהב את זה".


3. להקת VELVET OPERA עם השיר SHE KEEPS GIVING ME THOSE FEELINGS: "אני אוהב את זה. אני אוהב את ההפקה של זה. אין לי מושג מי זה. הבתים טובים אך הפיזמון משום מה מנמיך את השיר".


4. להקת THE VOICES OF EAST HARLEM עם השיר NO NO NO: "הנה תקליט מיוחד. אני לא יכול לדמיין מישהו שיישב ויעשה דבר שכזה. אני לא ממש מתחבר לזה אך נשמע שהחבר'ה שם עושים כיף. אני חושב שזה VOICES OF EAST HARLEM. זה הם? אנחנו הופענו איתם בפריז. לא ממש התרשמתי מהם. אני חושב שהם יכלו להיות להקה מדהימה אם היו מסדרים את תפקידי השירה שלהם כראוי. תוריד את זה בבקשה. הם היו סבבה בהופעה חיה אך לא משהו בהתחשב בכך שהם זקוקים ליד מכוונת".


5. הזמר סול ריי עם השיר WELCOME STRANGER: "תוריד את זה בבקשה מהפטיפון. זה נורא. זה כמו מוסיקה תעשייתית בסגנון של אנגלברט האמפרדינק".


6. טים רוז עם השיר I'VE GOTTA GET A MESSAGE TO YOU: "הקול נשמע לי כמו ריצ'י הייבנס. אך החומר פה שונה ממה שהוא עושה".


7. להקת TITUS GROAN עם השיר OPEN THE DOOR HOMER: "אחלה שיר אבל זמר נוראי. אני מעדיף את בוב דילן על פני זה. אוף, תרגש אותי בבקשה. עד כה השמעת לי דברים סתמיים".


8. להקת סמית' עם השיר BACK TO ME: "קשה לי ממש להתחבר לזה. אולי אחרי כמה הקשבות".


9.הזמר דני לה רו עם השיר FANLIGHT FANNY: "אני חושב שזה יכול להיט להיט ענק בקלות. זה לא אומר שאני אוהב את זה. למעשה זה נוראי ואני מבקש ממך להוריד את זה עכשיו".


10. הארלוד מיר עם השיר THE FENCE: "זה נחמד. אני אוהב את זה. אין לי מושג מי זה. אני יכול להקשיב לשיר הזה פעמים רבות וליהנות. אפשר לקבל את התקליט של זה בבקשה? קדימה, תגיד לי מי שר את זה ואקנה את התקליט".


11. ג'ון רנבורן עם השיר THE LADY AND THE UNICORN: "מתי השירה מתחילה פה? איפה הלהיט פה? זה בטוח לא יצליח במצעד. גם את זה אני מאד אוהב ואשמח לקנות את זה".


12. להקת THE WORLD עם השיר NOT THE FIRST TIME: "אני לא אוהב את זה. תוריד בבקשה מהפטיפון. אני בטוח אדע מי זה כשתגיד לי".


13. להקת HANNIBAL עם השיר 1066: "הזמר נשמע כאילו מישהו חונק אותו. אני נכנע. אני משועמם מאד".


להזמנת הרצאת הבוטיק על פינק פלויד, "הצד האפל של החומה" והרצאות נוספות: 050-5616459



בלוג מוסיקה - כל מה שרציתם לדעת על מוסיקה - ועוד קצת.

הנכם מוזמנים לשתף את הבלוג עם חבריכם.


רוצים לשמוע עוד הרצאות מעניינות על הופעות מוסיקה? זמרים ישראליים? להקות רוק? הביטלס? תקליטים? רוק מתקדם? ועוד מגוון נושאים? מוזמנים ליצור איתי קשר. בינתיים, בואו ליהנות גם מפודקאסטים מומלצים ומבלוג המוסיקה באתר









Comments


©נעם רפפורט
©נעם רפפורט
bottom of page